Saturday, February 19, 2011

D'cornz Royalle - Bila Zharfan Enggan ke Tadika

Aku mulakan hari ini dgn penuh bersemangat utk ke ofis. Setelah semangatku terbang melayang entah kemana semenjak kekurangan cabaran tugas di pejabat. Pelik kan? Orang lain suka kurang cabaran tapi aku agak merunsingkan. Entah la, darjah kecergasan otak ku berkadar terus dgn cabaran hidup harianku. Maknanya, kalau kurang cabaran dalam kehidupan  otak pun menjadi kurang aktif.

Tapi disebabkan hari ini boleh dikatakan 'soft launch' untuk blog ini, aku jadi sangat teruja dan tak sabar untuk membuat pengumuman kepada teman-teman rapat. Antara ucapan aku pada mereka, 'Korang kene klik link blog aku pastu mesti jadi follower'. Kahkahkah.... Ikut suke aku je paksa-paksa orang jadi follower. Tapi 'AAK'. Tau ape maknanya - Ade Aku Kesah!!!

Lepas Maghrib pulak dapat call dari customer (Pn Liza) yang bertanya pasal produk D'cornz Royalle. Katanya anak sulong beliau yg berusia 6 tahun susah sgt nak pegi ke tadika. Minggu pertama je bersemangat, lepas tu dah susah nak bangun pagi. Macam same je dgn masalah anak bongsuku Muhammad Zharfan Harith pada tahun lepas.



Masalah anak sukar ke sekolah setiap hari memang merunsingkan dan kadang-kadang merimaskan. Bayangkan itu lah masalah yang aku hadapi sepanjang tahun lepas. Puas pujuk dgn cara baik zharfan tak nak pegi jugak. Kerapnya pujukku tak berjaya dan zharfan menangis teresak-esak akhirnya. Cuma adalah masanya pujukkan atau lebih tepat paksaanku berjaya membuat zharfan ke sekolah tapi mesti memenuhi permintaannya dulu utk membeli robot atau kereta mainan di 7-11.

Alhamdulillah, pada MAHA 2010 yang lalu aku bertemu dengan produk Azzurah D'cornz keluaran Selatan Intergrated Resources Sdn Bhd. En Shahfezan telah memperkenalkan produk-produk Azzurah kepada kami. Anak-anak sangat suka dengan D'cornz Royalle kerana rasanya yg sedap. Bak kata Luqman Hakim "Ibu, apsal madu ni manis tapi rasa jagung. Bau pun macam jagung". Haaa... itulah rasa  istimewa D'cornz Royalle. Hebatkan. Rasanya belum ada produk madu yang mempunyai rasa manis jagung macam D'cornz Royalle.

Kehebatan D'cornz Royalle bukan setakat pada rasanya sahaja tapi pada ramuan dan khasiatnya juga. Antara ramuannya - ekstrak jagung, ekstrak kurma, madu, gingko biloba, buah pala, minyak zaitun, minyak kelapa dara, garam bukit, larutan tinta za'faran (30 juzuk, selawat syifa dan bismillah 6) dan air zamzam. Hebatkan ramuannya. Semuanya adalah bahan terpilih dan dikenalpasti dalam Islam sebagai bahan-bahan terbaik.

Antara khasiatnya - meningkatkan daya tumpuan, minat dan mencerdaskan kuasa minda. Oleh itu sangat sesuai untuk para pelajar dan wanita hamil.

Inilah yang pemakanan yang aku amalkan pada anak-anak setiap pagi sebelum ke sekolah. Alhamdulillah, setelah mengambil D'cornz Royalle secara berterusan dan disertai dgn doa pd Allah, masalah Zharfan dah dapat diatasi. Tahun ini dah masuk tahun ke2 Zharfan ke tadika. Dia dah tak menangis bangun pagi malah gembira untuk ke tadika. Tambahan pula dapat teacher baru - Teacher Kak Long .

Dah lewat rupanya... Jom masuk tidor. Jangan lupa basuh kaki... :)